måndag, december 21

THOSE NORTHERN LIGHTS


Vet att jag lägger upp sånthär på typ ALLA sociala plattformar så fort jag sett lite norrsken, men jag slutar verkligen inte förundras över det. Det är något av det häftigaste jag vet. Fint är det ju med. Igår kväll lär det ha varit storm där uppe, inget vi i Östersund fick ta del av dessvärre. Tjocka moln och regn konstant heeela kvällen. 

Gick och la mig relativt tidigt, och hade klockan på ringning vid halv ett på natten, ville ge molnen en chans att skärpa till sig och dra någon annanstans. Men icke sa nicke, fortfarande regn och regn och moln och mera moln, så jag gav väl egentligen upp och tänkte strunta i det. Lite över tre vaknade jag igen, kikade ut en snabbis och där var det ju, norrskenet. Visserligen inte alls lika starkt som det måste ha varit tidigare, men det var där. Kastade på mig varma kläder och slängde kamera med stativ över axeln och skuttade ner till sjön. Klockan var närmare fem innan jag var hemma igen. Men det var så himla värt det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar