tisdag, mars 19

DAGEN JAG TESTADE PÅ BODYSTEP

Imorse när jag släppt av tjejerna vid skolan så tog jag bussen ner till ett annat gym än det jag brukar gå till. Idag var det nämligen dags att testa på Bodystep tillsammans med min danska vän Trine. Hemma på Åland brukade jag ju springa på pass på Avancia lite nu och då mest varje dag, men jag hade aldrig ens testat på step, så det skulle bli hemskt spännande.

Jag och Trine möttes upp utanför studio one, där stepen hölls. Instruktören för dagen hette Mike och gjorde stepkombinationerna alldeles för snabbt i början. Tror han fick bryta ner dom och ta dom steg för steg i tre olika omgångar innan klassen så småningom började hänga med. Men när jag väl fått stegen på grej så gick det helt okej och jag svettades som en gris. Det var mycket flängande och snurrande och hoppande hit och dit, men som med allt annat så får man väl ge det ett par gånger innan man kan börja ta ut det ordentligt liksom. Vi bestämde att vi skulle göra detta till en tisdagstradition. Fint med sånadär vardagstraditioner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar