söndag, juni 7

TORSDAG - LÖRDAG


Min helg i lite bilder, full rulle!


Torsdag
I torsdags satte mig i frisörstolen för andra gången på två veckor, jag jobbar på att ljusa upp mitt hår lite, men jag har så förbenat mycket med olika gamla färger och pigment så det är lite av en evighetsprocess. När jag var klar åkte jag direkt till hamnen och hoppade ombord på Rosella. Jag skulle nämligen en supersnabbis upp till Östersund. Reste hela kvällen och landade till slut på Östersunds flygplats 23.50 på natten. 

Fredag
Idag var det dags för erfarenhetsseminarium från praktiken. Jag var i den tidiga gruppen och infann mig efter vad som kändes några timmar för lite sömn vid skolan lite innan 8 på morgonen. Seminariet gick bra och det var faktiskt ganska roligt att höra vad alla andra gjort på sina praktikplatser också. När seminariet var slut trippade jag runt på stan lite och köpte lite nödvändigheter inför sommaren; typ svarta jeans till jobbet och en massa skor. Mot kvällen mötte jag upp mina fina Östersundsväninnor och firade sommarlovet med middag och världens godaste efterrätt, Frödinges kladdkakan med cookies and cream, YUM. Vi satt och tjottrade på tills det var dags för dom att gå till krogen, och jag drog mig då hem eftersom jag hade tidig morgon dagen efter igen. 

Lördag
Tidig väckning igen som sagt, flyget lyfte från Östersund vid kvart över 8 på morgonen. Jag spenderade några timmar i Stockholm innan bussen mot Rosella gick och hann hitta världens perfektaste kjol, typ precis en sådan jag letat efter hur länge som helst känns det som. Svart och lite längre, typ midi-längd, och liksom tunn i tyget så att den inte känns för robust. Urtjusig. Klockan var lite före 19 när jag var hemma-hemma igen, och då bjöds det på smörgåstårta och häng på nya "vinaltanen" som mamma och Ove har snickrat ihop. Den är superfin, dom är så himla duktiga. När det blev för kallt för att vara ute gick jag in och satte mig med lite redigeringsarbete från studentfotograferingarna från förra helgen. Och det var dom dagarna det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar