onsdag, mars 6

EN SÅNDÄR LISTA

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
"..of high-speed railway flyers rather than narrow-gauge plodders, the lightness.."


2. Sträck ut din vänsta arm så långt du kan, vad rör du vid?
Min tekopp. Eller kanske den gröna lådan med Twinings citron-grönt te. Dom står bredvid varandra.

3. Vad var det senaste du såg på TV?
Igårkväll tittade I på något veterinärprogram som vanligt, och jag halvkollade väl också på det.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är!
9:48? Oj, 10:15, redan??

5. Bortsett från datorn, vad hör du nu?
I Want Candy med Bow Wow Wow från Marie Antoinette.filmen. Har min ipod på random,  kopplad till högtalarsystemet här i köket.

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Imorse. Jag tog tjejerna till skolan och sen gick jag hem igen.

7. Vad tittade du på innan du började svara på denhär listan?
Skypade med mamma och Ove och funderade över mitt liv i listform i ett häfte.



8. Vad har du på dig?
Svarta chinos och randig tröja och en blå kofta. Och mina dalmantinprickiga tossor på fötterna. Hemmaoutfit jappppp.

9. Drömde du något inatt, isåfall vad?
Inte vad jag kommer ihåg. Drömde dock häromnatten att jag vunnit en jättestor gammal lägenhet i Paris på lotto. Den hade en restaurang i sig. Men sen var det någon som lurade den av mig. Fast det gjorde inte så mycket för den rasade ihop sen. Rätt åt den som snodde den från mig!!

10. När skrattade du senast?
För en halvtimme sen kanske när jag skypade med mamma.


11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Sitter i köket. Köksskåp, en tv, tavlor.

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Hmmm. Har vant mig med att se lite lustiga saker nu och då här i London. Men för några veckor sedan såg jag en man som satt på en bänk utanför tågstationen med ett får. Fåret hade en filt över ryggen. Ett får i Wimbledon liksom??!

13. Vilken var den senaste filmen du såg?
Skyfall som jag såg i helgen.

14. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa då?
Lägenheter i både London och Paris och sen förmodligen alldeles för mycket kläder. En ny bil kanske. Jag älskar min gamla Kadett men hade jag så mycket pengar skulle jag kanske köpa en ny.

15. Tycker du om att dansa?
Ja, jag älskar att dansa. Är inte särskilt bra på det men det tycker inte jag spelar någon roll alls.

16. Vad skulle dina barn heta, pojke respektive flicka?
Alltså, har faktiskt inte funderat så jättemycket på detta iochmed att det ligger så långt in i framtiden för mig.

17. Skulle du kunna tänka dig att bo utomlands?
Absolut. Jag gör ju redan det. Men jag kan absolut tänka mig att bo utomlands i andra länder också. Eller, har redan planer för nästa land att bo i egentligen så. Ja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar