torsdag, mars 3

4 SAKER JAG VILL LÄRA MIG

1. Ett nytt språk
Då menar jag inte bara några enstaka fraser plockade ur en reseguide, utan flytande. Åtminstone i den mån att jag klarar av att föra konversation med andra människor någorlunda obehindrat. Högst upp på min lista ligger franska och spanska. Franska har jag ju (mycket sporadiskt) försökt lära mig själv, har dock inte kommit så långt alls. Ni vet, några ord här, några fraser där, några meningar och så. Men det är en start!

Källa: www.gospeaky.com

2. Att surfa
Sommaren när jag var 12 (typ.. kanske..) kom jag på att jag ville lära mig surfa, och det har legat på min bucketlist ända sen dess.

Vid något skede under mina lägre tonår gick jag en vindsurfingkurs hemma på kobben, men det är nog inte riktigt samma sak som jag har tänkt mig. Hehe. Jag har aldrig testat surfa på riktigt. Jag vet inte ens om jag är särskilt bra på det, men det spelar absolut ingen roll. Det känns bara som att det skulle vara en så himla häftig upplevelse. Glida runt på vattnet liksom.

Källor: http://hakimsurf.tumblr.com/post/117246784467/crystaylor-shooting-this-sweetheart-with-her
https://se.pinterest.com/pin/318348267389767162/
http://03633610.tumblr.com/post/114555810909
3. Att stå på händer
Börjar bli ett tag sen jag höll på det detta nu, men jag vill komma igång med yoga igen. Yoga känns som en grej där man kanske inte har ett konkret mål (som har ett slut liksom), men det skulle ju vara fruktansvärt häftigt att bygga upp den styrka och kontroll i kroppen som krävs för att stå på händer. Nu menar jag inte den varianten där man slänger upp benen mot skyn och hoppas att tillräckligt mycket fart lades i det hela för att kunna stå upp i några sekunder, utan kontrollerat, och att kunna hålla det under en längre tid liksom. Tycker det är så himla coolt. 

Källa: www.weheartit.com
4. Att leva i nuet
Det här är en grej som jag alltid, alltid, alltid haft problem med. Jag minns en gång i lågstadiet (4-6an) som vi i klassen satte oss i en ring och diskuterade vad vi var bra på, och vad vi ville bli bättre på. Mitt svar på den senare frågan var att leva i nuet. 

Jag gillar att planera, på både gott och ont. Mitt planerande handlar ofta inte om saker jag har rakt framför mig, utan mera om saker som kanske ligger flera år framåt. Framtiden, planer, jobb, leverna, boplats. Det hela leder till att jag inte alls lever i nuet, känner att jag stundvis har svårt att vara närvarande och låter livet bara flyga förbi. Jag har lite svårt att uppskatta där jag faktiskt är i livet just nu, och faktum är att den här tiden aldrig nånsin kommer tillbaka igen. Dethär är superviktigt! Det finns så himla mycket distraktioner idag med sociala medier och hela den biten, så att lite försöka ha detta i åtanke hela tiden skadar inte. Livet är det som händer här och nu.

Källa: https://se.pinterest.com/pin/195906652517378552/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar