torsdag, december 31

THIS WAS 2015



Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jaa, sånt gör man väl hela tiden känns det som. Men till exempel så sade jag upp mig från ett jobb jag inte trivdes så bra med. Det var något av det läskigaste jag gjort och jag hatar att göra andra besvikna om de förväntar sig något av mig. Men jag insåg att jag måste ju faktiskt lyssna på vad jag själv känner i första hand och så gjorde jag det. 

Hade du några nyårslöften?
Ja (gick tillbaka i bloggarkivet för att checka hehe). Att jag skulle göra mera saker! Tror jag hållit det till viss del iallafall, med undantag för i somras. Kommer fortsätta på samma tema inför nästa år också (har åtminstone lovat både mig själv och mina kompisar att jag inte jobbar dubbla jobb nästa sommar, det räcker faktiskt med ett. Man måste hinna med annat också). 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, inte någon av mina nära vänner. Men det var ju HUR många som helst i min ålder som blev/snart ska bli!

Vilka länder besökte du?
Storbritannien och Frankrike. Hehe London och Disneyland (som vanligt).

Vad önskar du att du gjort mindre?
Känt mig vilsen i livet kanske. Men sånt tar tid. Något att satsa på under det kommande året! Bra att ha en ledstjärna men samtidigt viktigt att bara kunna låta saker ske och ödet utföra sitt, låta livet flyta på som det ska utan att oroa sig så himla mycket över det typ.  

Bästa minnet från 2015?
Har många fina minnen från 2015, men några av mina favoriter måste nog vara Londonresan med Erika och Disney med syrran nu i höstas. Eller får man säga hela hösten? Har haft sjukt kul hela hösten faktiskt. 


Bästa köpet?
Det här är alltid svårt att svara på, men ett av dom bästa köpen jag gjort i år är nog min lilla kamera som får komma med på fler resor och äventyr än den stora klumpedunsen. Om inte annat så är det superb att filma med och jag gillar ju att klippa ihop små filmer om allt och ingenting. 

Vad spenderade du mest pengar på?
Alltså på rak arm mat och hyra, och resor. Var sjuuuuukt duktig på att spara pengar hela året fram till hösten och sen reste jag upp typ alla mina sparpengar och lite till. Flygresor!! Framförallt om man räknar med allt flygande mellan Östersund och Arlanda!! 

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Oj jag kommer inte på något. Ni som känner mig vet ju att jag har en tendens att bli löjligt glad över småsaker väldigt lätt. Blir glad av det mesta jag tycker är kul. Ni vet sådär så det pirrar i hela kroppen typ. 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare tror jag nog. Kanske. Eller både och. Men under våren var jag ganska nere. Det ordnade upp sig sen dock. Nu i höst har jag vart superglad! 

Favoritprogram på TV?
Kollar ju inte på TV, men det jag faktiskt kollat på är Paradise, Hollywoodfruar, och Bonde söker fru med Therese. Annars gillar jag ju alla mina serier (följer lite för många tbh). 

Är det något du saknade 2015 som du vill ha 2016?
Jag tror jag säger det här varje år men det jag skulle vilja göra är att resa till ett NYTT ställe. Alltså älskar ju att åka till London som jag känner till så pass bra och älskar ju att resa till Paris och Disney, men det är bara till dessa två destinationer jag styrt kosan de senaste åren, så det är dags för något nytt nu. Tror som tur är det är något på gång till juni!! 

Vad ser du mest fram emot med år 2016?
En sak som ska bli sjukt spännande är ju att ta examen. Eller egentligen hösten efter det. Vad jag ska göra, var jag ska bo, hela den biten ni vet. Är ju "fri" igen nu. Senast jag var det (efter studenten) flyttade jag ju till London. Funderar på detta typ hela tiden haha. Men sen tycker jag faktiskt (kan få ångra att jag sagt detta om 4 månader eller så) att det ska bli riktigt kul att skriva c-uppsats också. Tror 2016 blir ett spännande år!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar