tisdag, september 29

LÄGESUPPDATERING

Lite dåligt med "aktuella" uppdateringar här nu, jag lägger visst mest bara upp bilder och filmer från två veckor tillbaka. Men jag är uppe i Östersund och har ganska fullt upp egentligen (även om jag kanske inte riktigt vill erkänna det för mig själv ännu) men skolarbete på skolarbete och en massa annat planerande och fixande:

  • Vi har ett PM som ska skrivas, deadline på det är om 3,5 veckor och vi har kanske varit lite segstartade med det. Men det vet vi väl allihopa att man arbetar bättre under lite tidspress. Hehe. 
  • Riktigt i slutet av nästa vecka ska jag dra mig ner mot Arlanda (igen) för då är det dags att åka ut på äventyr (igen). Den här gången är det jag och syrran som styr kosan mot Paris och Disneyland (såklart). Vi flyger ner tidigt på morgonen på måndag den 12 oktober och kommer tillbaka fredag samma vecka. Det här betyder i praktiken att jag missar ännu ett seminarie och får ännu en kompletteringsuppgift som också ska hinnas med. Oh well, det är det värt. 
  • Idag lägger jag främst fokus på att läsa på inför ett annat seminarie som jag och halva klassen ska hålla i nästa vecka. Det handlar om mobilitet och tillgänglighet i glesbygda regioner, jättespännande. Eller nja. 
  • Har börjat knepa ihop årets halloween-outfit redan. Köpte material igår, och satt uppe med symaskinen ända in på småtimmarna. Älskar sånt. Kan inte sy för fem öre egentligen men så länge det håller ihop så är jag nöjd!

Förra veckan var vi i klassen inbjudna på konferens om infrastruktur och kommunikationer till Åre. Det var ganska intressant faktiskt (största delen av tiden). Åre är fint. Bland annat så var Infrastrukturministern, SJs VD och flygplatsmänniskor där och pratade. Kul att få lite verklighetsförankring i det vi läser just nu.  


Påväg mot Åre!  Dör lite för Jämtland är så fint. 

Åre by, precis utanför vandrarhemmet vi bodde på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar