fredag, maj 15

EFTERMIDDAGSNÖJEN


Idag när jag slutat för dagen hämtade jag upp systra mi för en fika i ruggvädret. Den här helgen är det av någon anledning fullt med turister i stan. Vi hade tänkt fika på Bagarstugan först men efter att ha köat en stund så var tyvärr chokladfudgen slut och det skulle dröja ytterligare ca 30 min innan det fanns ny (vad annars skulle en köpa där?!). Synd. Hur som haver så styrde vi kosan vidare och hamnade till slut på Svarta Katten istället, där det också fanns chokladfudge, hurra!


Innan jag begav mig hemåt stannade vi via Emmaus och jag köpte med mig domhär tyska ordböckerna. Har blivit så inspirerad att damma av min skoltyska nu när jag jobbar med människor som kan typ hundra olika språk flytande (inte riktigt, men det känns så). 1 € per bok så jag tog både stora boken och "fick-versionen". Hellre lite för mycket än lite för lite, som jag brukar säga. 
Ich Wünsche Ihnen einen schöne Abend!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar