tisdag, maj 12

A FIELD STUDY KIND OF DAY


Idag har jag varit på lite fältstudier på praktiken; jag fick nämligen följa med på en guidad rundtur för en bunt finska golfare och golfjournalister! Vi var både till Eckerö Golf och Kastelholm. Det var synd att det var så tråkigt väder, annars hade det varit supernice. Det var hur som helst kul att få komma ut från "kontoret" i infon en dag. Mina finskakunskaper är så pass befintliga att jag iallafall förstod allt min handledare (som guidade turen) sade, och jag lärde mig faktiskt en hel del nytt. Det är väl lite sådär att man vet inte än vad man tror om sina hemtrakter, så det var väldigt intressant att få lära sig lite mera! Nyttigt om inte annat, med tanke på vilken bransch jag utbildar mig inom och med utgångspunkt att jag vid något skede i livet bosätter mig permanent på Åland och jobbar med turismen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar