lördag, januari 3

DISNEYLAND PARIS

En första kik på mitt bildmaterial från Disneyresan. Det var en suuuperbra resa, vi tittade på prinsessor och fyrverkerier, åkte megasnabba bergochdalbanor och spenderade lite för mycket pengar i alla små shopar. Som väntat var det rätt så fullsmockat i parkerna, vilket ledde till att vi egentligen fick spendera största delen av dagarna i köer. Men eftersom vi var beredde på det så var det helt okej och vi fick en superbra upplevelse ändå. 

Idag har jag suttit och klippt ihop film nästan hela dagen. Jag spontanköpte en liten kompaktkamera i måndags för att kunna filma vår vistelse i parkerna (min systemis filmar ju också, men det är så himla bökigt när en måste fokusera manuellt på objektiven och det är ett helt projekt i sig att försöka få bilden skarp). Den håller på att laddar upp till youtube som bäst, och jag kommer att dela den här imorgon någon gång. 

Hur som, här kommer en första titt;

FULLT med folk. Vi var inte dom enda som ville fira nyår på the worlds happiest place. 
Rakt fram i bilden ser vi Main Street USA och den 24 (?) m höga julgranen. 

Utanför dvärgarnas stuga, liten shop i samband med åkattraktionen med Snövittema. 
Le Château de la Belle au Bois Dormant är extra fint under julen med glitter på spirorna. 

Princess Promenade är en show som körs åtminstone nu under julsäsongen där ett gäng av Disneys prinsessor kommer ut och säger hej och framför en liten dans. Bästa grejen på hela resan tycker jag som älskar Disneyprinsessor. 
Så bra att vi tittade på framförandet två dagar i rad. 

Slottet sett från Main Street. Magiskt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar