söndag, mars 9

MIN SÖNDAG I BILDER

7:30
Vaknar och kokar mig en kopp morgonte. Drack upp mitt te i sakta mak medans jag kollade klart på ett serieavsnitt som jag var för trött för att avsluta igårkväll. Jag är rätt så morgonpigg, det är sällan jag ens sover så länge som till halv 8 faktiskt. Men nu har jag ju som sagt vart sjuk hela veckan så jag hade väl några dåliga nätter att ta igen antar jag. Men hursomhelst, jag älskar mornar, det är min bästa tid på hela dygnet.



8:30
Frukoooost!! Bästa måltiden på hela daaaaagen. Idag åt jag turkisk yoghurt med frysta blåbär, krossade jordnötter och honung på. Mumma. 



9:15
Fortsätter skriva på mitt eu-arbete. Har ju som ni vet vart sjuk med feber och allt vad hör till, och inte orkat göra nånting på det på tre dagar, så nu är det dags att sätta igång igen om jag ska hinna bli klar någon gång. Nu känner jag dock att jag börjar se ljuset i slutet på tunneln, eller vad man nu ska säga. Jag tror att jag har nääästan allt material ihopsamlat i dokumentet iallafall, hurra!


13:15
Lunchtime och skypedate med mamma och Ninjos. Jag lagade kyckling med lite fullkornstagliatelle, och diverse olika greens, och mamma visade vilka tapeter de ska sätta upp i sovrummen där hemma. Ninjo låg mest bara och rullade på rygg och fattade ingenting. Vill hem till Åland nuuuuuuuuu nuuuuuuuuuu.


15:00
Time for tea och lite OUAT. 
Orkar inte jobba med EU mera idaag, så jag tänker bara chilla och ta det lugnt och göra saker jag faktiskt känner för att göra resten av dagen.


16:00
.... tiiillexempel laga smoothie och göra en stor gif om det.


19:00
Sen middag ikväll, tomat och morotssoppa, jättegooood!! Först när jag flyttade upp hit i höstas så köpte jag bara färdig tomatsoppa på burk hela tiden. En vacker dag bestämde jag mig för att laga egen istället, och det blev GRYMT! Så ja, jag lagar ganska mycket tomatsoppa. Ganska bra också faktiskt om jag får säga det själv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar