måndag, december 30

2013 SUMMERAT I EN LISTA

Gjorde du något i år som du inte gjort förut?
Sökte till universitet, kom in, packade min saker och flyttade upp till norr. Vart till Disneyland inte mindre än TVÅ gånger om.

Höll du några av dina nyårslöften?
Tror inte jag hade några nyårslöften faktiskt. Nyårslöfte för nästa år blir dock att jobba med min ekonomisk!! Jag är helt hopplös med pengar, och som student nu så ekar det ännu tommare i kassan konstant. Vill bli bättre på att hushålla med pengar överlag, och samtidigt kunna spara åtminstone liiite varje månad.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej.


Vilka länder besökte du?
England (jaja jag bodde där), Sverige (jaja jag flyttade dit) och Frankrike.

Är det något du saknar år 2013 som du vill ha år 2014?
En solresa. Vart som helst!! Bara jag får lite palmer värme och blått vatten. Och en katt där jag bor (tidigare London och just nu Östersund alltså). Saknar mina kissor så hiiiimla mycket när jag är hemifrån. 



Vad var din största framgång 2013?
Hittade en utbildning jag faktiskt var intresserad av!! Började plugga och stortrivdes med allt.

Vad var ditt bästa köp?
Måste nog säga Disneylandresan till syrran och mig i oktober. 
Älskar ju resa och älskar ju Disney så det är utan tvekan dom bäst investerade pengarna under dethär året.

Vad spenderade du mest pengar på?
Under våren (i London), kläder, nu under hösten, mat och öl.

Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2013?
Dom flesta låtarna från The Great Gatsby, främst A Little Party Never Killed Nobody och Young and Beautiful.

Vad önskar du att du hade gjort mer?
Njutit mer av nuet istället för att bara sträva och längta efter framtiden. Detta är ett problem jag har varje år dock, vad fanken ska jag göra för att sluta vara såhär och alltid leva minst ett halvår framåt i tiden?!

Vad önskar du att du hade gjort mindre?
Haft sån panik över framtiden. (Hehe). Det fixar sig alltid till slut ändå, på ett eller annat sätt. 



Hur tillbringade du julen?
Hemma med familjen, katten och världens största julgran. Ganska som vanligt med andra ord. 
Juldagen firade jag genom reunion med mitt fina Ålandsgäng på Arken.

Favoritprogram på TV?
Big Bang Theory, ÄLSKAR Sheldon Cooper, och Paradise Hotel. Hehe. 

Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Disneylandresa!!! 



Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Var i Paris. Vaknade tidigt av mamma som skulle åka hem, somnade om, steg upp lite senare igen, klädde på mig och packade ihop mina grejer. Checkade ut från hotellet och gick ner på stan för att äta frukost. Promenerade runt ungefär halva Paris och åt croissants. Det var strålande sol och 25 grader i skuggan just denhär dagen (fast det bara var mitten på april!) och jag blev solbränd i ansiktet. På kvällen gick jag upp till tågstationen, satte mig på tåget och åkte hem till London igen.


Finns det något som skulle gjort ditt år ännu bättre?
En strand med palmer och 25 grader hela kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar