måndag, november 4

DISNEYLAND DAG III

Tredje och sista dagen på Disneyland startade vi med frukost på Main Street U.S.A. Vi var helt sjukt trötta i fötterna efter det två tidigare dagarna och tog det rätt så lugnt hela dagen. Vi gick till Studioparken och träffade Mimmi Pigg, åkte Slinkyattraktionen från Toy Story och busade lite med Remy och Emile från Ratatouille.

För att skona våra fötter (alltså jag skojar inte, vi hade så SJUKT ont i fötterna redan från morgonen) så satte vi oss på tåget som går runt hela Disneyparken och vilade fötterna i kanske 20-30 minuter. Systra mi ville köpa sockervadd, då dök Gaston från Skönheten&Odjuret upp och undrade varför i hela friden inte han fick något sockervadd. Jag råkade få syn på häxan från Snövit och SPRANG efter henne, min bästa häxa!

När Jannika ätit upp sitt sockervadd visade det sig att det bara var 45 minuters kö till att träffa prinsessorna, så vi ställde oss och köade med alla andra femåriga småflickor. Äntligen blev det vår tur, och när vi kom gick in till vårt "rum" visade det sig att det var Tiana vi skulle få träffa idag (även om jag i smyg hoppats på att det skulle vara Snövit..). När vi var klara där inne och skulle gå ut igen så RÅKAR Snövit dock vara påväg in för att byta av någon annan prinsessa, men hon stannar och pratar med oss en snabbis (antagligen för att jag är värre än alla femåringar tillsammans och bara stirrar och blir helt till mig då hon ju faktiskt är min bästa prinsessa). Min dag var hundra procent fulländad.

Efter prinsessbesöket var det dags för oss att äntligen titta på den stora paraden som vi lyckats missa dom andra dagarna. Det blev sakta men säkert mörkare, vi köpte glass på Gibson Girl och åkte Space Mountain ungefär femhundra gånger. Och det var ungefär såhär som världens bästa resa till världens bästa ställe såg ut.

Frukost på Main Street.
Mimmi!!
Åka tåg runt hela Disneyparken.
Gaston!!
Träffade min allra bästa häxa. ASGLAD!
Träffade Tiana efter att ha köat i 45 minuter, hoho.
Snövit<3
Disney Magic On Parade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar