tisdag, oktober 29

DISNEYLAND DAG I

Nu mina vänner har jag fått lite ordning på mina bilder från Disneyland. Vi tar det en dag åt gången, det blir så långa inlägg annars. 
Första dagen gick vi mest runt och tittade egentligen, åkte någon attraktion, shoppade lite i butik, träffade Musse Pigg och Jack Skellington och tittade på Disney Dreams-showen vid parkstängning. 

Disneyland den här tiden på året är smockad med halloweendekorationer, spöken, pumpor, och, självfallet Disneyskurkar som springer runt på gatorna. Kanske den bästa tiden på året att åka hit tycker ju jag som halloweenentusiast. Vi hade tur med vädret, det var fortfarande så pass varmt att vi fick lov att hänga in jackorna i garderoben ganska med en gång. Nog tjatat om detaljer, här får ni se lite bilder från den första dagen @ the happiest place on earth. 


Jag var så himla himla hiiiimla pepp på att åka till Disneyland. Äntligen var vi framme!
Vi fick börja med att byta ut våra vouchers mot riktiga biljetter.
Jättejättefin bild på gosesyster.
Vi pussades med Musse Pigg!!!
Provade halloweenversionen av Mimmi Pigg-öronen i paljetter, köpte dom dock inte. Fel färger ju. 
VI köade i kanske en halvtimme för att träffa och ta bilder med Jack Skellington och Sally. Haunted Mansion i bakgrunden. 
Jag och Jack!!!!! Sally hade gått därifrån när det väl blev våran tur, men det gör mig inget, det var ju ändå Jack jag ville träffa ju. Han var astrevlig och jag lovar att han som spelade honom är i verkligheten. Han lät snygg iallafall. 
Main Street U.S.A.
Avslutade första kvällen med Disney Dreams. Det var preciiiis lika bra som senast jag såg det (i april med mamma). Vi tittade bara på showen första kvällen, dom andra kvällarna åkte vi hem och vilade våra arma fötter istället).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar