fredag, augusti 9

A CHANGE OF PLANS

Ni som känner mig vet ju att mitt liv och mina livsplaner titt som tätt gör helomvändningar. För snart en månad sen flyttade jag hem från London, jag blev med ordinarie tjänst på Select Mariehamn och fixade lägenhet. Nu är det sayonara till båda delar, jag fick nämligen reda på att jag kommit in på Turismprogrammet i Östersund i tisdags. 

I juni/juli skiftet nånstans gjorde jag en senanmälan, mest för skojs skull, jag hade ändå tänkt stanna hemma och jobba och spara ihop lite pengar ett år innan jag skulle iväg och plugga. Jag hade inga som helst förväntningar på att jag skulle komma in, man kommer ju inte in på utbildningar på senanmälningar liksom. Men tji fick jag, och nu sitter jag här med både studieplats och bostad i Östersund, samt något som skulle kunna likna en någorlunda permanent livsplan för de kommande tre åren. Yey me!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar