lördag, juni 29

MIN LÖRDAG

Dethär är min näst sista helg här i London innan jag flyttar hem igen. Idag passade jag på att besöka London Dungeon igen, dom flyttade nämligen till County Hall vid Westminster Bridge från Tooley Street (vid London Bridge) i början av dethär året, och iochmed flytten så har dom nya shower och nytt allting! Kan inte lämna London utan att se det nya liksom. 

Vädermässigt har det bjudits på strålande sol och stundvis lite lite för varmt för att det ska vara behagligt. 


Åh vad ni måste vara trötta på bilder på Big Ben nu. Men snart är det slut jag lovar.

Parliament Square.

Var in till Oxford street i vanlig ordning, och där var vägarna avstängda och en enorm folksamling stod och jublade. Till sist kom jag på att det var pridefestivalen idag ju!

En jättelång regnbågsparad marscherade och dom spelade hög musik och sjöng och skrattade och hade jättekul. Ville också vara med.

Oxford street var avsängd för trafiken efter att paraden var över också. Har aldrig nånsin sett så många människor där på samma gång (med undantag för andra halvan av december och julrushen för då var det så mycket människor att man nästan inte kunde andas), men iochmed att själva vägen användes som trottoar också idag så blev det inte ens minsta lilla trångt!

Ett av mina bästaste ställen i London. Jag och Topshop har ett evigt kärleksband mellan oss tror jag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar